Formatief handelen, een effectief feedbackproces 

Doelgroep 

Aspirant, startende en ervaren docenten en examinatoren 

Doel 

Onder meer door de groeiende belangstelling en inzet van ‘Anders Verantwoorden’ krijgen docenten en slb’ers een steeds grotere rol als coach. Maar hoe word je zo’n coach, hoe geef je effectieve feedback, feedback met impact? Op dit soort vragen geeft deze training antwoorden en handvatten. 

In deze training herkaderen we feedback als product, naar feedback als proces, waarbij studenten actief betrokken worden bij het gebruiken van feedback. Docenten hebben het gevoel dat ze veel tijd en moeite steken in het geven van feedback, terwijl studenten er veel te weinig gebruik van maken. Om hier verandering in te brengen, krijgen deelnemers in deze training praktische handvatten om hun feedback effectief in te zetten.  

Mogelijke onderwerpen in de training 

  • Stimuleren van betrokkenheid van studenten bij feedback.  
  • Exameninstrumenten gebruiken voor het geven van effectieve feedback.  
  • Feedback als dialoog – met de student effectief in gesprek over zijn vorderingen. 
  • Formuleren van effectieve feed forward. 

 Certificering 

Bewijs van deelname: wanneer je alle bijeenkomsten aanwezig bent geweest, ontvang je een bewijs van deelname.